środa, 13 lutego 2019

Victoria Malcharek: Szukam swego kierunku [WYWIAD]



Victoria Malcharek chodzi do drugiej klasy Liceum Plastycznego. Wyróżniona została w konkursie „Portret 2018”. Po otwarciu nowego studia fotograficznego poprosiliśmy ją o kilka zdań dla „Ad operam!”


Podwórze na Zamku Piastowskim w Raciborzu.

„Ad operam!”:  Kto jest na wyróżnionych zdjęciach z konkursu?
Victoria:  Koleżanka z klasy. Zdjęcia robiłam we wrześniu ubiegłego roku.


 Letni pejzaż zrobiony podczas wakacji z rodzicami w Alpach.

Specjalizujesz się w portretach?
Nie. Zostałam zainspirowana zajęciami  na temat portretu w szkole. A gdy pojawił się konkurs, pomyślałam, że spróbuję. W pierwszej klasie fotografowałam architekturę i  krajobraz. Dopiero szukam swego kierunku w fotografii.


Owieczka sfotografowana podczas wrześniowej wycieczki szkolnej w Brennej.

Jak przyjęłaś bardzo pochlebne recenzje Twoich prac ze strony zawodowców?
Najpierw chcieli obejrzeć inne moje zdjęcia, więc posłałam ich jeszcze osiem. Dopiero potem otrzymałam recenzje. Bardzo ucieszyłam się, poczułam dodatkową motywację.


Jedno z pierwszych zdjęć na zajęciach z fotografii w pierwszej klasie. Kamienica z podwórka niedaleko szkoły.

Jak oceniasz nowe studio?
Jest świetne. Jest tam bardzo dobre, naturalne światło. Przyda się teraz, kiedy pracuję z zespołem nad zdjęciami inspirowanymi  malarstwem Veermera.


Portret mojej siostry.

Pamiętasz swój pierwszy aparat fotograficzny?
Jasne. To był CASIO. Dostałam go w podstawówce od wujka. No cóż, pożyczyłam go siostrze J. Dziś już nie działa. Teraz robię zdjęcia Nikonem D5300 z dwoma obiektywami: z zoomem 18/105 i 50 bez zoomu.


Żyrandol sfotografowany na zamku Piastowskim w Raciborzu.

Opowiedz nam o kulisach powstania Twoich najlepszych zdjęć.
Przy fotografowaniu bardzo staram się robić dobre, ciekawe kadry. Zwracam uwagę bardzo na to, czy obiekt lub osoba fotografowana dobrze na zdjęciu wygląda. Jednak często najlepsze ujęcia zdarzają się w wyjątkowej chwili, która już nigdy się nie powtórzy i której nie można zaplanować.



Odbicie witraża w Kościele św. Jakuba.