czwartek, 25 czerwca 2020

Zainspirowana filmem [WYWIAD]

Zdjęcie K. Pietrasz "Filmowe inspiracje" wyróżnione w konkursie


Kadr z filmu "Twój Vincent", inspiracja do stworzenia fotografii konkursowej


Oryginalne zdjęcie Klaudii Pietrasz, uczennicy klasy drugiej Liceum Sztuk Plastycznych, przyciągnęło uwagę jurorów VIII Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego "Kreatywna kultura". Fotografię „Filmowe inspiracje” nagrodzono wyróżnieniem w kategorii: filmowe inspiracje spośród 760 nadesłanych prac.

Z Klaudią Pietrasz o wyróżnionej pracy rozmawia Joanna Brzenczka:

Dlaczego wzięłaś udział w VIII Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym "Kreatywna kultura"?
Znalazłam ogłoszenie o tym konkursie w Internecie. Temat mi się spodobał, więc wzięłam udział.

Dlaczego właśnie w taki sposób przedstawiłaś temat: filmowe inspiracje?
Inspiracją był  „Twój Vincent” - film wyjątkowy, stworzony z 65 tysięcy klatek filmowych - obrazów olejnych. Film ciekawy, wart obejrzenia. Pomyślałam, że większość uczestników konkursu skupi się na filmach innych niż animowane.

Jak wyglądało tworzenie pracy konkursowej?
Najpierw wybrałam ciekawy kadr filmu. Później przeszukałam szafę, by znaleźć strój w odpowiednich kolorach. Najwięcej czasu trwała charakteryzacja twarzy oraz dłoni, którą malowałam samodzielnie. Przy upięciu włosów pomogła mi siostra, tak samo jak i przy wykonaniu zdjęcia. Starałyśmy się jak najwierniej odzwierciedlić wybrany moment filmu.

Jesteś zadowolona z efektu końcowego?
Jestem zadowolona. Szczerze, nie spodziewałam się, że zostanę wyróżniona spośród 760 autorów. To było miłe zaskoczenie. Wyróżnienie zachęciło mnie do startowania nie tylko w konkursach rysunkowo - malarskich, w jakich do tej pory brałam udział, ale i fotograficznych.

Czym dla Ciebie jest fotografia?
Fotografia to dla mnie uchwycenie niepowtarzalnej chwili. Zdjęcia pomagają nam zatrzymać momenty, otaczający nas świat i ludzi. Fotografia to także jeden z przedmiotów, których uczę się w szkole. Jestem na profilu graficznym. To ode mnie zależy ostateczny wygląd każdej mojej pracy. Fotografia to inna dziedzina sztuki, którą lubię, ale rzadziej się nią zajmuję.


Oficjalne ogłoszenie wyników VIII Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego „Kreatywna kultura” (od 5:47prezentacja zwycięskich i wyróżnionych prac)–https://kok.krotoszyn.pl/aktualnosc-29904-kreatywna_kultura_ogloszenie_wynikow.html



Zdjęcie K. Pietrasz "W kałuży"


Zdjęcie K. Pietrasz "Moja siostra"